Dynamic Delights Yapay Zeka ve Sanat Dünyasının Yaratıcı Bir Keşfi

Dinamik Zevkler: Yaratıcı Sanatlar ve ML Çözümlerinin Dünyasını Keşfetmek II. Yaratıcı sanatlar ve makine öğrenimi: kısa bir tarih III. Yaratıcı sanatlarda makine öğreniminin kullanılmasının yararları IV. Yaratıcı sanatlarda makine öğrenimini kullanmanın zorlukları V. Makine öğreniminin yaratıcı sanatlarda iyi mi kullanıldığına dair örnekler VI. Yaratıcı sanatlarda makine öğreniminin geleceği Yedinci. VIII. Sorular ve Cevapları IX. Referanslar X. Bizimle iletişime geçin Hususiyet Yanıt Yaratıcı sanatlar Yaratıcı sanatlar, aşağıdakileri kapsayan geniş bir yelpazedeki insan etkinlikleridir: Makine öğrenimi Makine öğrenimi suni zekanın alt alanıdır Çözümler Çözüm, bir problemi çözmenin bir yoludur Teknoloji Teknoloji, ilmi bilginin ergonomik amaçlar için uygulanmasıdır Dünya Dünya, Dünya gezegenidir II. Yaratıcı sanatlar ve makine öğrenimi: kısa bir tarih Makine öğreniminin yaratıcı sanatlarda kullanması nispeten yeni bir alandır, sadece halihazırda mühim bir tesir yaratmıştır. Bu kısımda, yaratıcı sanatlar ve makine öğrenimi arasındaki birlikteliğin kısa bir geçmişini sunacağız. Yaratıcı sanatlarda makine öğrenimini kullanmaya yönelik ilk girişimler 1960’ların başına dayanır. 1962’de Marvin Minsky […]

Dynamic Delights Yapay Zeka ve Sanat Dünyasının Yaratıcı Bir Keşfi

Dinamik Zevkler: Yaratıcı Sanatlar ve ML Çözümlerinin Dünyasını Keşfetmek

Dinamik Zevkler: Yaratıcı Sanatlar ve ML Çözümlerinin Dünyasını Keşfetmek

II. Yaratıcı sanatlar ve makine öğrenimi: kısa bir tarih

III. Yaratıcı sanatlarda makine öğreniminin kullanılmasının yararları

IV. Yaratıcı sanatlarda makine öğrenimini kullanmanın zorlukları

V. Makine öğreniminin yaratıcı sanatlarda iyi mi kullanıldığına dair örnekler

VI. Yaratıcı sanatlarda makine öğreniminin geleceği

Yedinci.

VIII. Sorular ve Cevapları

IX. Referanslar

X. Bizimle iletişime geçin

Hususiyet Yanıt
Yaratıcı sanatlar Yaratıcı sanatlar, aşağıdakileri kapsayan geniş bir yelpazedeki insan etkinlikleridir:
Makine öğrenimi Makine öğrenimi suni zekanın alt alanıdır
Çözümler Çözüm, bir problemi çözmenin bir yoludur
Teknoloji Teknoloji, ilmi bilginin ergonomik amaçlar için uygulanmasıdır
Dünya Dünya, Dünya gezegenidir

Dinamik Zevkler: Yaratıcı Sanatlar ve ML Çözümlerinin Dünyasını Keşfetmek

II. Yaratıcı sanatlar ve makine öğrenimi: kısa bir tarih

Makine öğreniminin yaratıcı sanatlarda kullanması nispeten yeni bir alandır, sadece halihazırda mühim bir tesir yaratmıştır. Bu kısımda, yaratıcı sanatlar ve makine öğrenimi arasındaki birlikteliğin kısa bir geçmişini sunacağız.

Yaratıcı sanatlarda makine öğrenimini kullanmaya yönelik ilk girişimler 1960’ların başına dayanır. 1962’de Marvin Minsky ve Seymour Papert isimli bir kitap yayınladı AlgılayıcılarYapay sinir ağları terimini ortaya atan kişidir. Sinir ağları, insan beyninden esinlenen bir tür makine öğrenme algoritmasıdır.

1970’lerde, ilk bilgisayar tarafınca üretilen sanat eserlerinden kimilerini yaratmak için sinir ağları kullanıldı. 1975’te Harold Cohen, muhtelif stillerde çizimler ve resimler üretebilen AARON programını yarattı. 1982’de Jean-Pierre Barysse, muhtelif türlerde müzik besteleyebilen Musio programını yarattı.

1990’larda, sinir ağları daha kuvvetli hale geldi ve daha kompleks yaratıcı görevler için kullanılmaya başlandı. 1992’de Peter Denning ve Robert B. Goodman isimli bir kitap yayınladı Yaratıcı Süreçte Yapay Zekayaratıcı uygulamalar için makine öğreniminin potansiyelini araştırdı. 1995’te David Cope, herhangi bir bestecinin tarzında müzik besteleyebilen EMI programını yarattı.

2000’lerde, sinir ağları gelişmeye devam etti ve yaratıcı sanatlarda daha da yaygın olarak kullanılmaya başlandı. 2006’da, Ian Goodfellow ve Yoshua Bengio isimli bir yazı yayınladı Derin ÖğrenmeDerin öğrenme terimini ortaya atan. Derin öğrenme, fazlaca katmanlı suni sinir ağlarını kullanan bir makine öğrenmesi türüdür.

Derin öğrenme, makine öğrenimi alanında inkilap yarattı ve daha da kuvvetli ve yaratıcı uygulamalar yaratmayı olası kıldı. 2012’de Alex Krizhevsky, Ilya Sutskever ve Geoffrey Hinton, Derin Evrişimli Sinir Ağları ile ImageNet SınıflandırmasıBu, derin öğrenmenin imaj sınıflandırma görevlerinde son olarak teknoloji sonuçlarına ulaşmak için kullanılabileceğini göstermiştir.

O zamandan beri derin öğrenme, imaj üretimi, metin üretimi, müzik üretimi ve video üretimi de dahil olmak suretiyle fazlaca muhtelif yaratıcı uygulamalar kurmak için kullanılıyor.

Benzer Konular  AR'nin Geleceği Trendler ve Tekniklerle Algıyı Devrimleştiriyor

Yaratıcı sanatlarda makine öğreniminin kullanılmasının yararları

Makine öğrenimi yaratıcı periyodu muhtelif şekillerde iyileştirmek için kullanılabilir.

  • Makine öğrenmesi, sanatçılara esin ve yeni olanaklar sağlayarak yeni fikirler üretmelerine destek olabilir.
  • Makine öğrenimi, sanatçılara geri bildirim ve rehberlik sağlayarak becerilerini geliştirmelerine destek olabilir.
  • Makine öğrenmesi sanatçıların daha realist ve inandırıcı sanat eserleri yaratmasına destek olabilir.
  • Makine öğrenimi, sanatçıların çalışmalarını daha erişilebilir ve entresan hale getirerek daha geniş bir kesime ulaşmalarına destek olabilir.

Makine öğrenimi hala nispeten yeni bir teknolojidir, sadece yaratıcı sanatlar üstünde mühim bir etkiye haizdir. Makine öğrenimi gelişmeye devam ettikçe, sanatçılar için daha da yararlı hale gelmesi ve daha yenilikçi ve devrim yaratan sanat eserleri yaratmalarına destek olması muhtemeldir.

II. Yaratıcı sanatlar ve makine öğrenimi: kısa bir tarih

Yaratıcı sanatlarda makine öğreniminin kullanması nispeten yeni bir alandır, sadece son yıllarda hızla alaka görmeye adım atmıştır. Bunun sebebi, makine öğrenimi algoritmalarının daha ilkin sanatçılar tarafınca elle meydana getirilen fotoğraf, müzik ve metin oluşturma benzer biçimde görevleri otomatikleştirmek için kullanılabilmesidir. Bu, yaratıcılık için yeni olasılıklar açmış ve sanatçıların kendilerini anlatım etmenin yeni yollarını keşfetmelerine imkan elde etmiştir.

Makine öğreniminin yaratıcı sanatlarda kullanılmasının en eski örneklerinden biri, 1950’lerde Bell Labs’taki araştırmacıların müzik besteleyebilen “Musicode” isimli bir bilgisayar programı geliştirmesiydi. Musicode, mevcut müziklerden oluşan bir külliyattan öğrenerek özgün müzik parçaları üretebiliyordu. 1970’lerde Sussex Üniversitesi’ndeki araştırmacılar, çizimler ve resimler oluşturabilen “AARON” isimli bir bilgisayar programı geliştirdiler. AARON, çevresinden öğrenebildi ve zaman içinde sanat içerikli becerilerini geliştirebildi.

1980’lerde, makine öğrenimi algoritmaları reel fotoğraflardan ayırt edilemeyen bilgisayar tarafınca oluşturulmuş sahneler kurmak için kullanıldı. Bu sahneler, reel görüntülerden oluşan büyük bir veri kümesi üstünde bir sinir ağı eğitilerek oluşturuldu. 1990’larda, makine öğrenimi algoritmaları insan tarafınca oluşturulmuş müzikten ayırt edilemeyen müzik kurmak için kullanıldı. Bu algoritmalar, mevcut müziklerden oluşan büyük bir veri kümesi üstünde eğitildi.

2000’lerde, şiir, kurgu ve video oyunları benzer biçimde muhtelif öteki alanlarda yaratıcı eserler yaratmak için makine öğrenimi algoritmaları kullanıldı. Bu algoritmalar, mevcut yaratıcı eserlerden oluşan büyük bir veri kümesi üstünde eğitildi.

Günümüzde makine öğrenimi yaratıcı sanatlarda muhtelif şekillerde kullanılmaktadır. Özgün sanat eserleri yaratmak, yeni fikirler üretmek ve yaratıcı periyodu iyileştirmek için kullanılır. Makine öğrenimi ek olarak yaratıcı eserleri çözümleme etmek ve iyi mi yaratıldıklarını tahmin etmek için de kullanılır.

Dinamik Zevkler: Yaratıcı Sanatlar ve ML Çözümlerinin Dünyasını Keşfetmek

V. Makine öğreniminin yaratıcı sanatlarda iyi mi kullanıldığına dair örnekler

Makine öğrenimi, yeni ve yenilikçi sanat eserleri yaratmak için muhtelif şekillerde kullanılıyor. İşte birtakım örnekler:

  • Üretken sanat: Üretken sanat, mevcut sanat eserlerinden öğrenen ve ondan sonra benzer bir tarzda yeni sanat üreten algoritmalar tarafınca yaratılır. Bu, yeni resimler, heykeller, müzik ve öteki sanat formları yaratmak için kullanılabilir.
  • Sanat restorasyonu: Makine öğrenimi, hasarlı yahut bozulmuş sanat eserlerini onarmaya destek olmak için kullanılabilir. Bu, hasarı belirlemek ve gidermek için algoritmalar kullanılarak yahut kaybolan yahut yok edilen bir sanat eserinin yeni parçaları üretilerek yapılabilir.
  • Sanat sınıflandırması: Makine öğrenimi, sanat eserlerini değişik türlere, stillere ve dönemlere sınıflandırmak için kullanılabilir. Bu, sanat tarihini incelemek isteyen araştırmacılar ve küratörler için faydalı olabilir.
  • Sanat önerisi: Makine öğrenimi, kullananların alaka alanlarına ve tercihlerine nazaran sanat eserleri önermek için kullanılabilir. Bu, ziyaretçilerinin beğenecekleri sanat eserlerini bulmalarına destek olmak isteyen müzeler, galeriler ve öteki kuruluşlar için faydalı olabilir.
  • Sanat yaratımı: Makine öğrenimi, mevcut hiç bir esere dayanmayan tamamen yeni sanat eserleri yaratmak için kullanılabilir. Bu, yeni resimler, sesler ve öteki sanat formları üretmek için algoritmalar kullanılarak yapılabilir.
Benzer Konular  Kullanıcı Odaklı Deneyimlerin Geleceğini Şekillendiren Sürükleyici Blockchain Etkileşimleri

Makine öğrenimi hala nispeten yeni bir teknolojidir, sadece sanat yaratma ve deneyimleme biçimimizde çığır açma potansiyeline haizdir. Bir zamanlar manuel olarak meydana getirilen görevleri otomatikleştirerek, makine öğrenimi sanatçıların yaratıcılıklarına ve inovasyonlarına odaklanmalarını sağlayabilir. Ek olarak sanatın tarihini daha iyi anlamamıza ve yaratıcı süreç ile alakalı yeni keşifler yapmamıza destek olabilir.

Dinamik Zevkler: Yaratıcı Sanatlar ve ML Çözümlerinin Dünyasını Keşfetmek

6.

Netice olarak, makine öğrenimi yeni ve yenilikçi sanat eserleri yaratmak için kullanılabilecek kuvvetli bir araçtır. Ek olarak mevcut yaratıcı süreçlerin verimliliğini ve doğruluğunu iyileştirmek için de kullanılabilir. Sadece, makine öğreniminin insan yaratıcılığının yerini tutmadığını unutmamak önemlidir. İnsan yaratıcılığını çoğaltmak ve geliştirmek için kullanılabilen bir araçtır, sadece onun yerini alamaz.

Makine öğrenimi gelişmeye devam ettikçe, yaratıcı sanatlarda daha da coşku verici ve çığır açıcı kullanımlarını görmemiz muhtemeldir. Yaratıcı sanatların bir parçası olmak için coşku verici bir zamandır ve makine öğreniminin bu alanın geleceğini şekillendirmede mühim bir rol oynayacağı kesindir.

Dinamik Zevkler: Yaratıcı Sanatlar ve ML Çözümlerinin Dünyasını Keşfetmek

Yedinci.

Netice olarak, makine öğrenimi yeni ve yenilikçi sanat eserleri yaratmak için kullanılabilecek kuvvetli bir araçtır. Ek olarak yaratıcı süreçlerin verimliliğini ve doğruluğunu çoğaltmak için de kullanılabilir. Sadece, makine öğreniminin insan yaratıcılığının yerini tutmadığını unutmamak önemlidir. İnsan yaratıcılığını çoğaltmak ve geliştirmek için kullanılabilen bir araçtır, sadece onun yerini alamaz.

Makine öğrenimi gelişmeye devam ettikçe, yaratıcı sanatlarda giderek daha mühim bir rol alması muhtemeldir. Sanatçıların yeni ve yenilikçi sanat eserleri yaratmasına imkan tanıyacak ve yaratıcı süreçlerin verimliliğini ve doğruluğunu artırmaya destek olacaktır. Sadece, makine öğreniminin insan yaratıcılığının yerini tutmadığını unutmamak önemlidir. İnsan yaratıcılığını çoğaltmak ve geliştirmek için kullanılabilen bir araçtır, sadece onun yerini alamaz.

Sorular ve Cevapları

Bu kısımda makine öğrenimi ve yaratıcı sanatlar ile alakalı en sık sorulan sorulardan kimilerine cevap verilmektedir.

S: Makine öğrenmesi nelerdir?

A: Makine öğrenmesi, bilgisayarlara açıkça programlanmadan öğrenme kabiliyeti kazandıran suni zekanın bir alt dalıdır.

S: Makine öğrenmesi yaratıcı sanatlarda iyi mi kullanılıyor?

A: Makine öğrenimi yaratıcı sanatlarda muhtelif şekillerde kullanılıyor, bunlardan bazıları şunlardır:

  • Müzik, sanat ve makale benzer biçimde yeni yaratıcı içerikler üretmek
  • Müzik besteleme ve film tertip benzer biçimde mevcut yaratıcı süreçlerin iyileştirilmesi
  • Yaratıcı emek harcamaları daha iyi tahmin etmek için çözümleme etmek

S: Yaratıcı sanatlarda makine öğreniminin kullanılmasının yararları nedir?

A: Yaratıcı sanatlarda makine öğreniminin kullanılmasının yararları şunlardır:

  • Artan yaratıcılık ve üretkenlik
  • Yaratıcı çalışmaların kalitesinin artması
  • Yaratıcı anlatım için yeni fırsatlar

S: Yaratıcı sanatlarda makine öğreniminin kullanılmasının zorlukları nedir?

A: Yaratıcı sanatlarda makine öğreniminin kullanılmasının zorlukları şunlardır:

  • Büyük oranda veriye gereksinim var
  • Ahlaki ve görevli makine öğrenimi sistemleri oluşturmanın zorluğu
  • Makine öğreniminin zararı olan yahut saldırgan yaratıcı içerik kurmak için kullanılma potansiyeli

S: Yaratıcı sanatlarda makine öğreniminin geleceği nelerdir?

Benzer Konular  Nano Harikalar Minik Yeniliklerin Küçük Dünyasına Bir Bakış

A: Yaratıcı sanatlarda makine öğreniminin geleceği parlak. Makine öğrenimi sistemleri daha kuvvetli ve kompleks hale geldikçe, yaratıcı süreçte giderek daha mühim bir rol oynayabilecekler. Bu, yaratıcı içerik oluşturmanın ve deneyimlemenin yeni ve coşku verici yollarına yol açacak.

IX. Referanslar

1. Yaratıcı Yapay Zeka: Sanat ve Teknolojinin Geleceği
2. Yapay Zeka Sanatının Yükselişi
3. Yapay Zeka Sanat Dünyasını Nasıl Değiştiriyor?
4. Yapay Zeka Yaratıcı Sanatlar Endüstrisini Nasıl Dönüştürüyor?
5. Yapay Zeka Sanatı Nasıl Yaratıyor ve Yaratıcı Süreci Nasıl Değiştiriyor?

S: Makine öğrenmesi nelerdir?
A: Makine öğrenmesi, bilgisayarlara açıkça programlanmadan öğrenme kabiliyeti kazandıran suni zekanın bir alt dalıdır.

S: Makine öğrenmesi yaratıcı sanatlarda iyi mi kullanılıyor?
A: Makine öğrenimi yaratıcı sanatlarda muhtelif şekillerde kullanılıyor, bunlardan bazıları şunlardır:

  • Müzik, sanat ve makale benzer biçimde yeni yaratıcı içerikler üretmek
  • Mevcut yaratıcı içeriğin kalitesinin iyileştirilmesi
  • Bireysel kullanıcılar için yaratıcı deneyimleri kişiselleştirme

S: Yaratıcı sanatlarda makine öğreniminin kullanılmasının zorlukları nedir?
A: Yaratıcı sanatlarda makine öğrenimini kullanmanın bir takım zorluğu var, bunlardan bazıları şunlardır:

  • Makine öğrenimi modellerini eğitmek için büyük oranda veriye gereksinim duyulmaktadır
  • “Yaratıcılığın” neyi oluşturduğunu tanımlamanın zorluğu
  • Makine öğreniminin, feyk yahut zararı olan içerik kurmak için kullanılma potansiyeli

Mert Bayraktar, dijital dünyaya olan ilgisi ve bilgi paylaşımına duyduğu tutku ile preous.com'u kurmuştur. Uzun yıllar teknoloji ve dijital pazarlama alanında edindiği tecrübeleri, okuyucularına fayda sağlamak amacıyla bir araya getiren Mert, aynı zamanda kişisel gelişim ve sağlıklı yaşam konularında da derin bir bilgi birikimine sahiptir. Girişimci ruhu ve sürekli öğrenme arzusu ile blogunda en güncel ve faydalı içerikleri sunmayı hedeflemektedir.

  • Toplam 153 Yazı
  • Toplam 0 Yorum
Benzer Yazılar

İlk Günlerden Günümüze Kısa Bir Kuantum Bilgisayarı

İçindekilerII. Kuantum BilgisayarıKuantum Hesaplama PrensipleriII. Kuantum BilgisayarıV. Kuantum Bilgisayar DonanımıVI. Kuantum Hesaplama YazılımıVII. Kuantum Hesaplamanın ZorluklarıKuantum Bilgisayar AvantajlarıIX. Kuantum Bilgisayarların Dezavantajları Kuantum Bilgisayara II. Kuantum Bilgisayarı III. Kuantum Hesaplama Prensipleri IV. Kuantum Hesaplama Uygulamaları V. Kuantum Bilgisayar Donanımı VI. Kuantum Hesaplama Yazılımı VII. Kuantum Hesaplamanın Zorlukları VIII. Kuantum Bilgisayar Avantajları IX. Kuantum Bilgisayarların Dezavantajları Merak edilenler Antet Özellikler Kuantum Bilgisayarı Detayları temsil etmek için kuantum bitlerini (kübitler) kullanır Kübitler aynı anda birden fazla durumda olabilir Bu, kuantum bilgisayarların muayyen görevleri klasik bilgisayarlara nazaran kat kat daha süratli gerçekleştirmesini sağlar Kuantum İfadesi Kuantum algoritmaları yazmanın bir yolu Klasik programlama dillerinden değişik bir sözdizimi kullanır Öğrenmesi ve anlaşılması zor olabilir Bilgisayar Biliminin Evrimi Klasik bilişim, yüzyıllardır bilişimin baskın biçimi olmuştur Kuantum hesaplama yeni ve ortaya çıkan bir alandır Hala geliştirmenin erken aşamalarında, sadece hesaplama şeklimizde çığır açma potansiyeline haiz Kuantum Bilgisayarı Kuantum hesaplamanın temelleri 20. yüzyılın başlarında atıldı İlk kuantum bilgisayarı 1990’larda […]

Kuantum Kavramlarından Tıklamalara Bir Profesyonelin Hesaplamalı Araştırma Yolculuğu

İçindekilerII. Hesaplamalı bulgu nelerdir?III. Hesaplamalı keşfin yararlarıIV. Hesaplamalı bulgu için araçlarV. Hesaplamalı bulgu örnekleriVI. Hesaplamalı keşfin zorluklarıVII. Hesaplamalı keşfin geleceğiTipik SorularHesaplamalı keşfin geleceği Hesaplamalı keşfin geleceği parlaktır. Bilgisayarlar daha kuvvetli ve erişilebilir hale geldikçe, hesaplamalı bulgu ilmi bulgu, teknolojik geliştirme ve mesele çözme için giderek daha mühim bir çalgı haline gelecektir. Hesaplamalı bulgu, ilmi keşifleri hızlandırmak, yeni teknolojiler geliştirmek ve kompleks sorunları deşifre etmek için kullanılabilen kuvvetli bir araçtır. Bilgisayarlar daha kuvvetli ve erişilebilir hale geldikçe, hesaplamalı bulgu 21. yüzyılın zorluklarını deşifre etmek için giderek daha mühim bir çalgı haline gelecektir. Hususiyet Hesaplamalı Araştırma Kuantum Bilgisayarı Kuantum Fiziği Araştırma Teknoloji Hız Büyük veri kümelerini ve modelleri hızla keşfedebilirsiniz Klasik bilgisayarlarda olanaksız olan hesaplamaları gerçekleştirebilir Kompleks fizyolojik sistemleri modelleyebilir Araştırma hızını artırabilir Yeni teknolojilerin kullanılmasına imkan sağlayabilir Kesinlik Doğru sonuçlar üretebilir Klasik bilgisayarlardan daha doğru sonuçlar sağlayabilir Fizyolojik olayların daha doğru tahminlerini sağlayabilir Araştırmanın standardını artırabilir Daha doğru olan yeni teknolojilerin […]

Kullanıcı Odaklı Sürdürülebilirlik Çevre Dostu İlerlemelerle Devrim Niteliğinde Deneyimler Nasıl Yaratılır

İçindekilerKullanıcı odaklı sürdürülebilirlik nelerdir?3. Kullanıcı odaklı sürdürülebilirlik nelerdir?4. Kullanıcı merkezli sürdürülebilirliğin zorluklarıKullanıcı merkezli sürdürülebilirlik iyi mi uygulanır?6. Kullanıcı merkezli sürdürülebilirliğin örnekleri7. Kullanıcı merkezli sürdürülebilirliğe ilişik olay emek harcamaları9. Referanslar Kullanıcı odaklı sürdürülebilirlik, kullananların gereksinimlerini karşılarken çevreye zarar vermeyen sürdürülebilir ürün ve hizmetlerin yaratılmasını vurgulayan bir tasavvur felsefesidir. Kullananların gereksinimlerine odaklanarak, kullanıcı merkezli sürdürülebilirlik daha bereketli, daha dayanıklı ve daha geri dönüştürülebilir mamüller ve hizmetler yaratmaya destek olabilir. Bu, hem işletmeler bununla beraber tüketiciler için aşağıdakiler de dahil olmak suretiyle bir takım faydaya yol açabilir: Azaltılmış çevresel tesir Arttırılmış ürün ömrü İşletmeler için daha düşük maliyetler Satın alan memnuniyetinin artması Sadece kullanıcı merkezli sürdürülebilirliğin uygulanmasında bir takım güçlük da bulunmaktadır, bunlardan bazıları şunlardır: Yeni teknolojilere gerekseme var Yeni iş modellerine gerekseme var Tüketici eğitimine gerekseme var Bu zorluklara karşın kullanıcı odaklı sürdürülebilirlik, daha sürdürülebilir bir gelecek yaratmaya destek olabilecek mühim bir kavramdır. Kullanıcı odaklı sürdürülebilirliği uygulamaya yönelik birtakım ipuçları: Ürün ve […]

0 Yorum

Yorum Yaz

Rastgele